RSS Feed

myoopi arkadaşıma teşekküredıyorum

Posted on

Tanıdığınız tüm bayanlara iletmeniz ricası ile… Orta yaşlı ve düzgün
giyimli bir adam sessizce kafeye girerek köşedeki masaya oturur. Garsona
sipariş vermek için beklerken yan masadaki gençlerin kendisine bakarak
gülüştüklerini fark eder. Belli ki yakasına taktığı küçük pembe kurdele
şeklindeki Rozetine gülmektedirler Bu alaylı bakışları görmezden gelen
adam, yan masadakilerin bu ısrarlı sırıtmalarına dayanamayarak elini
lacivert ceketinin yakasındaki rozete götürerek, ‘Bu mu?’ diye bakışanlara
sorar. Yan masadakiler yüksek sesle gülerek, ‘Küçük güzel Pembe kurdeleniz
lacivert ceketinize pek de yakışmış!’ Diyerek sırıtmaya devam ederler.
Orta yaşlı adam bu sözü söyleyen delikanlıya dönerek, Lütfen masama
buyurun bunu tartışalım’ der Biraz önce tüm sevimsizliğiyle sırıtan
delikanlı Sebebini anlamadığı bir utanma ve sıkıntı hissine kapılsa da
Gelip masaya oturur. Adam anlaşılır ve yumuşak bir sesle, ‘Bu Rozet tüm
dünyada, içinde olduğumuz ayda, kadınların arasında meme kanseri bilincini
yaygınlaştırmayı ifade ediyor. Ben bu rozeti annemin adına takıyorum’ der.
Bu açıklama karşısında başkalaşan delikanlı, ‘Çok üzüldüm, anneniz meme
kanserinden mi öldü’ diye sorar. Hayır’ diye cevap verir orta yaşlı adam
ve devam eder: Annem sağ. Küçük bir çocukken kendimi yalnız hissettiğim
korkulu anlarımda her zaman başımı saklayabileceğim ve huzur bulacağım
yumuşak bir yuvadır annemin memeleri. Annemin sağlığı için dua ediyorum.
Hımmm’ diye kekeler delikanlı. ‘Bu rozeti karım için takıyorum’ diye devam
eder orta yaşlı adam. Karınız da herhalde iyi’ diye sorar delikanlı.
‘Evet, evet’ der adam Karım benim için aşk ve sevgi kaynağı olmuştur her
zaman. 23 yıl önce sevgili kızımızı beslemiştir memesiyle. Karımın sağlığı
için Allah’a şükrediyorum.’ Sanırım kızınızın sağlığı için de
takıyorsunuz? Hayır… Kızımı bir ay önce meme kanseri nedeniyle
kaybettik. Yaşının çok genç olduğunu düşünerek ihmal etmiş memesinde fark
ettiği kitleyi. Bu nedenle geç kaldık.’Genç delikanlı, yüzündeki utangaç
ve üzüntülü bir ifadeyle, ‘Çok üzgünüm bayım. Özür dilerim’ der… Orta
yaşlı adam ‘Kızımın anısına öğünerek takıyorum Bu küçük pembe kurdeleyi.
Bu sayede çevremdekileri de aydınlatabiliyorum. Şimdi evine git, karınla,
kızınla, annenle konuş’ deyip cebinden çıkardığı küçük pembe kurdele
rozetini uzatırken, delikanlı öne eğilir ve Yardım edebilir misiniz?’ diye
mahcup mahcup sorar. Bu öyküyü Türkiye Meme Vakfı’ndan Dr. Can Gürbüz
gönderdi. Öykünün altına bir de not düşmüş: ‘Bir mumun, diğer mumu yakarak
Aydınlatmasıyla kaybedeceği hiçbir şey yoktur.. Lütfen bu hikâyeyi Yayarak
diğer mumları da aydınlatın… Tüm aydınlıklar kadınların olsun…’

.

About belguzaranne

örgü,yemek,sağlık,sağlık,spor,siir,hıkaye vs.....

3 responses »

  1. ablacığım günaydın nasılsın.
    peynirli poğçan yayındaydı ben gördüm nihal abla yayınlamıştı.
    sevgiler selamlar.katıldığın için verdiğin destek için çok teşekkür ediyorum.
    tekrar bekleriz.sevgiler.

    Cevapla
  2. Gerçekten çok anlamlı ve bizlerinde mutlaka bilinçlenmesi gereken bir konu….Paylaşımın için teşekkürler….

    Cevapla
  3. Harika bir yazı,paylaştığın için çok teşekkürler.
    Sevgiler

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

